- Malgrat els esforços, els quioscos de premsa de Barcelona segueixen en crisi.
- Per pal·liar-la, els quioscos podran tenir caixer automàtic, bústies per a compres en línia i vendre cafè i altres begudes.
En el moment present, a Barcelona es mantenen oberts encara 259 quioscos de premsa, encara que més de 50 han estat ja tancats recentment i part d’ells seran definitivament retirats en breu. Els que queden, no semblen tenir gaire futur. Fa ja molt que la venda de diaris no es suficient per sostenir econòmicament els emblemàtics quioscos de Barcelona, que s’estan tornant mes i mes inviables per als seus propietaris.
A les destrosses de la pandèmia cal afegir la permanent crisi de diaris i revistes en paper, que cauen mes i mes en xifres de venda. Això fa molt difícil la subsistència d’aquests negocis. Amb l’objectiu d’ajudar-los, l’Ajuntament de Barcelona està mirant d’acordar canvis en les condicions de les concessions. A les converses participen l’Associació Professional de Venedors de Premsa, el Col·legi de Periodistes i l’Associació de Quioscos de la Rambla.
Tot apunta a que la venda de premsa tindrà que mantenir-se com a activitat principal dels negocis, assolint com a mínim mes de la mitat de l’espai disponible a cada quiosc. No obstant, es valora mol seriosament equipar-los amb serveis accessoris, com caixers automàtics, que ara mateix son una mancança a la ciutat. A aquest respecte, els quiosquers tenen quasi ultimat un acord amb una empresa, encara que es aviat per donar noms. Els quioscs podrien tanmateix comptar amb bústies per recollir compres online i oferir cafè i altres begudes.
Es important que «l’activitat de la premsa escrita segueixi sent la principal”, ha declarat el tinent alcalde de Cultura de l’Ajuntament, Jordi Martí, “però obrint serveis a la ciutadania per millorar les oportunitats de negoci, preservant la figura del quiosquer.»