Alá por 1976 Maite non se imaxinaba que a súa pequena droguería de 50 m² no centro de Lugo acabaría sendo o gran grupo empresarial que é hoxe en día. Sobre todo, os domingos, cando lle tocaba “pringar” preparando o pedido das 300 vasoiras que lle solicitara o exército. 45 anos despois, o seu pequeno soño de muller emprendedora de mediados dos 70 (se é difícil hoxe en día non nos queremos imaxinar por aquel entón), converteuse en Arenal Perfumerías. Un modelo rompedor no seu día, no que a tecla do éxito segue soando. 130 millóns de facturación, medio cento de tendas a nivel nacional, 900 traballadores, máis de 50.000 referencias e unha expansión internacional por diante da que, o fillo de Maite e actual CEO e director de negocio, Rafael Marzán, ten boa parte de responsabilidade.
En recesión económica Arenal Perfumerías continúa coa súa expansión territorial que é xa nivel internacional co desembarco en Portugal. O estigma de vulnerabilidade que teñen as empresas familiares non fai que che entre o medo? Tedes previstas máis aperturas?
O proxecto segue vivo e imos seguir investindo para medrar en novos territorios, xa que hoxe en día o mercado esixe ser grande para competir e Arenal ten que tentar subir ao tren dos grandes grupos, se non, a supervivencia será difícil no futuro. O mercado dos perfumes viuse fortemente afectado pola pandemia e iso, acompañado dá forte guerra de prezos, complicou enormemente a situación e a conta de resultados.
Unha empresa do grupo acaba de abrir a súa primeira tenda de perfumes en Portugal e espera abrir máis tendas no país portugués nos próximos anos, replicando o exitoso modelo de Arenal en España.
O mercado esixe ser grande para competir, e Arenal ten que tentar subir ao tren dos grandes grupos
Sobre a dixitalización que estades a levar a cabo, que nos podes contar. É o menos arriscado para continuar nunha liña de internalización?
É un proxecto infinito, atopamos un cambio moi grande, moi esixente e que se non o facemos estaremos fóra de xogo en moi pouco tempo. Hai uns anos parecía que o fin de estar «informatizado» tiña un obxectivo, hoxe ten unha saída.
Sobre a mesa temos moitos proxectos, algúns van máis rápido ca outros, pero hai unha limitación económica, humana e de infraestrutura que fai que non poda ir á velocidade que se desexa. Temos moitos desenvolvementos executados, outros en en marcha e moitos futuros, que sen dúbida axudarán a estar na punta do iceberg.
Hai uns anos parecía que o fin de estar «informatizado» tiña un obxectivo, hoxe ten unha saída
O voso modelo 3 en 1 do que fostes pioneiros en España -perfumería, droguería e parafarmacia- segue triunfando. De que ferramentas de marketing adoitades botar man?
O CRM foi un dous nosos activos comerciais máis valiosos. Naceu no 2001 e creouse de xeito virtual, sen soporte plástico. Agora traballámolo e desenvolvémolo constantemente, adaptándonos ás novas tecnoloxías e ofrecendo cada vez máis ofertas e descontos personalizados. En breve todos os nosos clientes en liña poderán beneficiarse deste club.
O CRM foi e é, un dous nosos activos comerciais máis valiosos
Arenal Perfumerías foi creada pola túa nai, continuada polo teu pai e desenvolvida polos seus fillos, quédavos aínda ese aire de familia e estilo dos seus fundadores, ou iso xa forma parte do pasado?
Creo que isto non se perde. Medramos con xente nova, noutras culturas, pero tentamos que a xente teña o sentimento Arenal dentro de se. Cando a sensación está presente, é porque a xente que compón a empresa percíbeo dalgún xeito. A gran maioría dos traballadores que formamos Arenal, esto nos engancha.
Medramos con xente nova pero tentamos que a xente teña o sentimento Arenal dentro de se
45 anos cumpre a vosa empresa este 2021, hai pouco levabades a cabo un pequeno rebranding da man do estudo Costa. Comunicación. Que buscades transmitir con esa nova imaxe?
Ocorre o mesmo que cos humanos, actualizar a imaxe dunha empresa é necesario porque o tempo desgástaa. Sen revolucionar a identidade, penso que se poden facer evolucións. No concepto de que pódese transmitir algo novo ao consumidor e este percibilo. Neste caso, o equipo Costa & Arenal creo que conseguiu este efecto.
Por moito que vos expandades, seguiredes contando para desenvolver a vosa estratexia co talento galego das axencias da casa? Por que?
Somos unha empresa lucense e tentamos promover e acompañar o noso crecemento ao do tecido industrial local. E se non é Lugo, tentamos facelo galego.
Necesita Perfumerías Arenal dar un paso máis na súa comunicación publicitaria ou preferides non asumir demasiados riscos? Son as redes un puxante escaparate social para vós?
Todos necesitamos sempre dar pasos, pero deben ser avanzados e firmes. Hoxe a velocidade dás cousas é vertixinosa e unha acción de cambio pode ser boa, pero se a fas con moita présa ou tarde, xa non é tan bo, polo que non é doado axustar a necesidade de comunicación no momento adecuado.
As redes sociais acadaron unha notoriedade moi forte nos últimos anos, e hai canles como IG ou Tik Tok que son esenciais no sector da beleza e da saúde. Cada ano destinamos máis orzamento a estas canles e apostamos por elas como a principal forma de conectarse con clientes potenciais.